برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

امیدی جدید در درمان اگزما

امیدی جدید در درمان اگزما محققان دانشگاه ایالتی اورگون رویکرد جدیدی را برای درمان اگزما و دیگر اختلالات التهابی پوستی ابداع کرده‌اند که از تست‌های فردی و علوم پیشرفته برای ابداع درمان‌های شخصی براساس کمبودهای لیپید هر فرد استفاده می‌کنند.
محققان دانشگاه ایالتی اورگون رویکرد جدیدی را برای درمان اگزما و دیگر اختلالات التهابی پوستی ابداع کرده‌اند که از تست‌های فردی و علوم پیشرفته برای ابداع درمان‌های شخصی براساس کمبودهای لیپید هر فرد استفاده می‌کنند. یک پتنت نیز برای این سیستم به ثبت رسیده که اگر همانطور که دانشمندان به آن اعتقاد دارند، عمل کند، انقلابی در درمان اگزما رخ خواهد داد. با شناسایی مشکلات خاصی که هر فرد دارد، مرطوب‌کننده‌ها، محافظت‌کننده‌های پوستی یا دیگر محصولات یا درمان‌ها می‌توانند برای درمان آن مشکلات خاص ابداع شوند.
اگزما و دیگر اختلالات پوستی با کمبودهایی که در لیپیدهای پوستی وجود دارد، ایجاد می‌شوند. این لیپیدها، انواع گوناگونی دارند، مانند سرامیدها، کلسترول و اسیدهای چرب آزاد. لیپیدها کمک می‌کنند پوست ما مرطوب بماند و مانند لحافی از پوست در برابر التهاب و عفونت محافظت می‌کنند. اگر در لیپیدهای پوستی کمبودی وجود داشته باشد، مشکلات مختلف رخ می‌دهند. درمان قسمتی که باعث بروز اگزما می‌شود، مشکلی است.
در پوست ماهزاران نوع لیپید وجود دارد که عملکردهای خاص خود را ارایه می‌دهند. هر شخصی نیز ترکیب لیپیدی با تفاوت اندکی دارد. اغلب مرطوب‌کننده‌هایی که در حال حاضر وجود دارند، ترکیبات راندومی را از لیپیدها در خود جای داده‌اند که لزوما همان لیپیدی نیست که فرد مبتلا به اگزما کمبود آن را نشان می‌دهد.
سیستم جدید که به‌طور قابل توجهی ساده است. تکه‌ای از چسب به پوست چسبانده شده و سپس، کنده می‌شود تا بعضی سلول‌های پوستی هم با آن جدا شوند. این روش بدون درد کاملا غیرتهاجمی بوده و برای هر فردی و در هر سنی قابل استفاده است. سپس، نمونه‌های پوست و لیپید با طیف‌سنجی جرمی پیچیده و طی روندی که به معنای واقعی کلمه، اثر انگشت لیپید را تولید می‌کند، آنالیز می‌شود تا خصوصیات پوست و لیپید شخص بیمار مشخص شود. این پروفایل با خصوصیات افراد سالم مقایسه می‌شود تا لیپیدهای ناقص یا از دست رفته شناسایی شوند. این لیپیدها شاید علت زمینه‌ای اختلالات پوستی باشند.
به این ترتیب، محصولات متعدد یا درمان‌های دیگری تولید می‌شوند تا جایگزین لیپیدهای از دست رفته شوند یا کمبود لیپیدهای خاص را جبران کنند. این محصولات می‌توانند به صورت موضعی استفاده شوند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات