برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آغاز به کار نهمین کنگره انجمن روماتولوژی ایران در اصفهان

آغاز به کار نهمین کنگره انجمن روماتولوژی ایران در اصفهان نهمین کنگره سراسری سالیانه انجمن روماتولوژی ایران ویژه پزشکان و متخصصان روماتولوژی و داخلی از روز چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز بکار کرد.

نهمین کنگره سراسری سالیانه انجمن روماتولوژی ایران ویژه پزشکان و متخصصان روماتولوژی و داخلی از روز چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا، این کنگره با هدف ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی پژوهشی کشور در رشته روماتولوژی و رشته های وابسته، همکاری علمی بین اعضای انجمن و اعضای شبکه بیماری های مفصلی استخوانی و تقویت زمینه همکاری با صنایع و تولیدکنندگان داخلی و با حضور متخصصان علوم پزشکی به مدت سه روز برگزار می شود.
روماتولوژی (Rheumatology) یک رشته فوق تخصصی در پزشکی داخلی و پزشکی اطفال است که به مطالعه و درمان بیماری های مفصلی، ستون فقرات، بافت همبند و استخوانهای بدن انسان توجه دارد.
رییس انجمن روماتولوژی ایران در آیین آغاز بکار این کنگره گفت: ایران در زمینه روماتولوژی رتبه 39 را در دنیا دارد.
دکتر احمد رضا جمشیدی با تاکید بر اینکه باید تلاش های بیشتری در ایران برای ارتقای این رشته فوق تخصصی انجام شود، افزود: ما باید ابتدا جایگاه خود را در دنیا بشناسیم و سپس با تدوین و تبیین راهکارهایی به ارتقای آن بپردازیم.
وی از جمله راهکارهای پیشنهادی از سوی انجمن روماتولوژی ایران برای ارتقای این رشته فوق تخصصی پزشکی را ایجاد شبکه تحقیقاتی منضبط، اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک، گسترش مراکز تحقیقاتی، توجه بیشتر به تحقیق و مقاله نویسی در کنار آموزش و درمان، تربیت نیروی انسانی بیشتر، برقراری ارتباط بین علوم بالینی و علوم پایه و با رشته های وابسته اعلام کرد.
جمشیدی ادامه داد: برقراری ارتباط با مراکز علمی در داخل و خارج کشور و انجام طرح های مشترک، انتشار نشریه علمی، ایجاد انجمن های حمایتی و ارتباط منظم با بیماران و برگزاری همایش به صورت بین المللی از دیگر راهکارهای پیشنهادی برای ارتقای دانش پزشکی روماتولوژی در کشورمان است.
در این کنگره سه سخنرانی کلیدی، 12 مقاله بصورت سخنرانی، 27 مقاله بصورت پوستر و شش سمپوزیوم تخصصی ارائه می شود.
برگزاری جلسه آموزشی ویژه بیماران آرتریت روماتولوژی با حضور بیماران و پزشکان از دیگر برنامه های این کنگره است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات