برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ضدافسردگی ها و افزایش خطر پوکی استخوان در زنان

ضدافسردگی ها و افزایش خطر پوکی استخوان در زنان مطالعات اخیر نشان داده‌اند که گروهی از داروهای پرمصرف ضدافسردگی که برای کنترل علایم یائسگی تجویز می‌شوند، در درازمدت در زنان به افزایش خطر پوکی استخوان منجر می‌شوند.
مطالعات اخیر نشان داده‌اند که گروهی از داروهای پرمصرف ضدافسردگی که برای کنترل علایم یائسگی تجویز می‌شوند، در درازمدت در زنان به افزایش خطر پوکی استخوان منجر می‌شوند.
ضدافسردگی هایی که مصرف آنها زیر سئوال رفته است، مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین نام دارند. این داروها علاوه بر درمان افسردگی، اغلب به عنوان آلترناتیوی برای هورمون درمانی جایگزین- با هدف کنترل گرگرفتگی، تعریق شبانه و سایر مشکلات ناشی از یائسگی-تجویز می‌شوند.
نتایج بدست آمده از این مطالعه در شماره25 ژوئن سال میلادی جاری نشریه «پیشگیری از آسیب» به چاپ رسیده است. محققان بیش از 137هزار زن 40 تا 64 ساله که داروی ضدافسردگی از گروه مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین را در فاصله زمانی 1998 تا 2010 شروع کرده بودند انتخاب کردند. گروه دریافت‌کننده داروی ضدافسردگی، با بیش از 236هزار زن که برای آنها فقط داروهای گوارشی تجویز شده بود مقایسه شدند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات