برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آیا تخم کدو برای زنان باردار مضر است؟

آیا تخم کدو برای زنان باردار مضر است؟ نه تنها خوردن تخم کدو برای زنان باردار مضر نیست بلکه شامل بسیار از مواد مغذی دوران بارداری می باشد.
نه تنها خوردن تخم کدو برای زنان باردار مضر نیست بلکه شامل بسیار از مواد مغذی دوران بارداری می باشد. اضافه کردن تخم کدو به سالاد و نان یا حتی خوردن به تنهایی آن برای سلامتی مفید است. مقدار یک چهارم لیوان تخم کدو حاوی ۱۸۶ کالری انرژی است که نصف کالری مورد نیاز مادران باردار را تامین می کند.

آهن

کمبود اهن یکی از نگرانی های معمول در دوران بارداری است. آهن به تولید سلول های قرمر خونی که حامل اکسیژن در بدن هستند ، کمک می کند .در دوران بارداری بدن تعداد بیشتری گلبول قرمز جهت رشد بچه تولید می کند که اهمیت آهن از همین نکته قابل برداشت است. تخم کدو بعد از کنجد حاوی بیشترین ذخایر آهن با ۸.۸ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم است. یک لیوان از تخم کدو نصف آهن مورد نیاز یک زن باردار در روز را تامین می کند.

ویتامین های B

اولین نقش ویتامین B تولید انرژی می باشد و انرژی برای دوران بارداری ضرورتی بیشتر دارد. به همین دلیل ، زنان باردار به مقدار بیشتری ویتامین B در این دوران نیاز دارند. فولات (Folate) یا فولیک اسید یا ویتامین B9  مهمترین ویتامین B  در دوران بارداری است که از نقص لوله عصبی (neural tube defects) از جمله اسپاینا بیفیدیا جلوگیری می کند. حدود 30 گرم تخم کدو 16 میکروگرم فولات را فراهم می کند. زنان باردار حداقل 400 میکروگرم از آن را در روز نیاز دارند. البته بیشتر مکمل های پریناتال شامل بخش قابل توجهی از نیاز مندی های روزانه زنان باردار می باشد.


بیشتر بخوانید: زنان باردار از این ویتامین ها غافل نشوند


زینک (روی)

حدود 15 گرم تخم کدو شامل 1.1 میلی گرم زینک یا روی می باشد که یکی از مواد معدنی مورد نیاز زنان باردار است. زینک اسید کمک کننده برای ساخت DNA است و باعث رشد سریع تر سلول های بچه در دوران رشد او است. کمبود زینک در دوران بارداری باعث سقط جنین ، وزن هنگام تولد پایین، مسمومیت حاملگی (Toxemia) و دیگر عوارض در دوران بارداری می شود. زنان باردار می بایست روزانه 13 میلی گرم زینک در دریافت نمایند.

چربی خوب

تخم کدو منبع خوبی از چربی های غیر اشباع ، همچنین فراهم کننده چربی اسید چرب امگا 3 برای تقویت مغز بچه در دوران بارداری می باشد. نوزادانی که سطح اسید چرب آنها پایین است ، رشد مغزی پایین تری دارند. جدای از تاثیر امگا 3 در ساخت سلول های مغزی ، اسید های چرب همچنین باعث بهبود دقت بینایی می باشد و به رشد و توسعه سیستم اعصاب مرکزی کمک می کند.به علاوه با خوردن غذاهایی شامل اسید های چرب مطمئن باشید ویتامین های دوره بارداری با دو کوزاهگزانوئیک اسید (DHA)  تامین خواهد شد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

پاسخ به این نظر ممنون از شما. من درست در باره تخمه آفتاب‌پرست و در مورد فواید آن نفهمیدم درست گفته نشوده. در باره تخمه کدو بسیار خوب فهمیدم که برای زن بار دار چه فایده ها دارد. ممنون
پاسخ به این نظر سلام ممنون عالی بود

دیدگاه و نظــرات