برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان دیسک کمر با تزریق ازن به دیسک

درمان دیسک کمر با تزریق ازن به دیسک یک فوق تخصص درد گفت: استفاده از تزریق ازن به داخل دیسک معیوب روشی است که به عنوان یکی از جدیدترین راهکارهای درمان دیسک کمر مورد استفاده قرار گرفته است.

یک فوق تخصص درد گفت: استفاده از تزریق ازن به داخل دیسک معیوب روشی است که به عنوان یکی از جدیدترین راهکارهای درمان دیسک کمر مورد استفاده قرار گرفته است.

دکتر مجید حیدریان با اشاره به اینکه بیرون زدگی دیسک کمر یا فتق دیسک یک بیماری شایع است که با روش‌های متنوعی قابل درمان است، گفت: در دو دهه اخیر تلاش‌های محققان علم پزشکی بر انجام درمان با کم‌ترین تهاجم و حداقل دستکاری در بافت‌های بدن است.

وی افزود: در مورد بیماری دیسک کمر نیز این رویکرد تحولات اساسی را در پرهیز از جراحی‌های غیرضروری و انجام عمل‌های بسته بدون نیاز به برش پوست و بیهوشی بوجود آورده است. انجام این روش به صورت سرپایی در اتاق عمل انجام می‌شود و بیمار ساعاتی پس از انجام آن با پای خود بیمارستان را ترک می‌کند.

حیدریان گفت: استفاده از تزریق دیسکوژل نمونه هایی از روش‌های بسته جراحی دیسک کمر است که مکانیسم تاثیر همه آنها، کوچک کردن اندازه دیسک در قسمت مرکزی دیسک است.

بیشتر بخوانید: ازن درمانی - یک درمان مکمل مفید

این فوق تخصص درد تصریح کرد: استفاده از تزریق ازن به داخل دیسک معیوب، روشی است که به عنوان یکی از جدیدترین راهکارهای درمان دیسک کمر مورد استفاده قرار گرفته است و با توجه به سادگی تکنیک و کم هزینه بودن و تاثیر چشمگیری که در درمان بیرون زدگی دیسک دارد به سرعت جایگاهش را در بهترین درمان‌های کم تهاجم دیسک تثبیت کرده است.

این فوق تخصص درد با بیان اینکه تزریق گاز ازن داخل دیسک در اتاق عمل و تحت مانیتورینگ مستقیم فلوروسکوپ و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، گفت: این کار توسط متخصص درد انجام می‌شود و دقت انجام این کار در پاسخدهی به درمان تاثیر زیادی دارد.

حیدریان گفت: مزیت استفاده از این روش برای درمان دیسک کمر این است که بیماران بلافاصله از بیمارستان ترخیص می‌شوند و یک هفته استراحت نسبی دارند. در سه تا چهار هفته پس از عمل، اندازه دیسک به آرامی کوچک می‌شود و بیمار می‌تواند فعالیت‌های طبیعی خود را شروع کند.

وی خاطر نشان کرد: ازن یک گاز ضد عفونی کننده قوی است و انجام این روش؛ خطر عفونت را به همراه ندارد. وجود مشخصات ذکر شده انجام این روش را به عنوان یک روش بی‌عارضه و کم هزینه با تاثیر زیاد و تهاجم کم نسبت به سایر روش‌های بسته درمان دیسک مطرح کرده است. استفاده از این روش، در درمان دردهای مربوط به آرتروز زانو نیز به عنوان یک روش جدید درمانی با موفقیت زیادی همراه بوده است.

حیدریان گفت: بیماران مبتلا به بیماری دیسک کمر با مراجعه به کلینیک‌های درد پس از انجام معاینه در صورت داشتن مشخصات لازم برای این کار، کاندید این عمل بسته می‌شوند. تا کنون با انجام روش‌های کم تهاجم در درمان دیسک کمر در کلینیک‌های فوق تخصصی درد، تعداد جراحی‌های غیرضروری دیسک کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات