برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

میوه ای برای کمک به درمان نقرس

میوه ای برای کمک به درمان نقرس در بیماری نفرس به علت تجمع کریستال در مفاصل مخصوصا مفصل پا درد شدیدی در این مفاصل به وجود می آید.

در بیماری نفرس به علت تجمع کریستال در مفاصل مخصوصا مفصل پا درد شدیدی در این مفاصل به وجود می آید.اکثر بیماران نقرسی آموخته اند که با رعایت رژیم های خاصی از عوارض ناشی از حملات نقرسی جلوگیری نمایند.
پزشکان در آزمایشات جدید خود دریافتند بیماران مبتلا به نقرس که طی یک دوره دو روزه گیلاس می‌خورند در مقایسه با بیمارانی که از این میوه مصرف نمی‌کنند ۳۵ درصد کمتر با خطر حملات این بیماری مواجه می‌شوند.
 
به گزارش بی‌ بی سی، مطالعات منتشر شده در «مجله آرتریت و روماتیسم مفصلی» نشان می‌دهد این میوه سرشار از نوعی ترکیبات آنتی اکسیدانی موسوم به آنتوسیانین‌ها است که خواص ضدالتهابی فوق‌العاده‌ای دارند.
 
در این مطالعه متخصصان دانشگاه بوستون روی ۶۳۳ بیمار مبتلا به نقرس میانگین سنی ۵۴ سال آزمایش کرده و به نتایج فوق دست یافتند.
 
نقرس از افزایش بیش از حد اسید اوریک در جریان خون ناشی می‌شود و با بروز حملات ناگهانی و شدید درد و تورم در مفاصل بویژه در پاها همراه است. این بیماری در مردان شایع‌تر است.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات